A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Саф'янівської сільської ради Ізмаїльського району Одеської області

Стратегія розвитку

 Мета стратегії розвитку центру

 Визначити перспективи розвитку центру як установи, що сприяє професійному розвитку педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсного центру (далі – педагогічні працівники) шляхом консультативної та інформаційної діяльності відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.

 

Провідна ідея центру

 Створити умови для розвитку творчої ініціативи та академічної  свободи педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності для надання якісних освітніх послуг.

 

Принципи діяльності

 Організація діяльності центру ґрунтується на принципах визначених статтею 6 Закону України «Про освіту», зокрема:

        - людиноцентризм;

        - науковий характер освіти;

        - академічна доброчесність та академічна свобода;

        - гуманізм, демократизм, сприяння навчанню впродовж життя.


 

 

Функції центру

  1. Прогностична - враховує перспективи розвитку освітньої галузі і спрямована на використання в педагогічній практиці сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень та інноваційних технологій.
  2. Компенсаторна - передбачає надання педагогічним працівникам інформації, яка не була отримана ними під час здобуття вищої педагогічної освіти.
  3. Інформаційно-коригувальна - спрямована на корекцію й оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
  4. Трансформаційна - відбір і методичне опрацювання сучасних наукових досягнень у галузі освіти та надання рекомендацій педагогам щодо їх трансформування в педагогічну практику навчальних закладів.
  5. Моделююча - моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників.
  6. Організаційно-координувальна - координація діяльності шкільних методичних об'єднань творчих груп тощо.

 

Основні напрями та завдання діяльності

1. Надання консультативної підтримки педагогічним працівниками з питань планування та визначення траєкторії їхнього професійного розвитку, проведення супервізії, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, освітніх програм, навчальних програм з навчальних предметів (інтегрованих курсів), а також особливостей організації освітнього процесу у закладах освіти за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання.

2. Професійна підтримка педагогічних працівників з питань впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.

3. Сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, зокрема шляхом:

  • координації діяльності професійних спільнот педагогічних працівників (методичних об’єднань, творчих груп тощо);
  • узагальнення та поширення інформації з питань професійного розвитку педагогічних працівників;
  • формування баз даних програм підвищення кваліфікації, інших джерел інформації (вебресурсів), необхідних для професійного розвитку педагогічних працівників, та їх оприлюднення на власному вебсайті.

4. Надання психологічної підтримки педагогічним працівникам.

5. Взаємодія та співпраця з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами та установами забезпечення якості освіти, закладами освіти, міжнародними та громадськими організаціями, засобами масової інформації з питань діяльності Центру.

 

 

 

Шляхи реалізації

 

  1. Консультування педагогічних працівників з проблем сучасного розвитку освіти, організації освітнього процесу, досягнень психолого-педагогічних наук.
  2. Теоретична, науково-методична підтримка педагогів в інноваційній роботі.
  3. Методична допомога педагогам в розробці індивідуальної траєкторії професійного і особистого розвитку.
  4. Інформаційне забезпечення педагогів із питань запровадження освітніх інновацій (ознайомлення педагогічних працівників із науковими процесами, рекомендаціями, іншими матеріалами).
  5. Розробка рекомендацій щодо впровадження інновацій у практику роботи освітніх закладів; надання методичної підтримки в апробації теоретичних положень та методичних рекомендацій.
  6. Координація діяльності методичних кабінетів при навчальних закладах, методичних об'єднань.
  7. Надання методичної допомоги педагогам в участі у конкурсах професійної майстерності.

8. Вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам, педагогічним працівникам у період підготовки їх до атестації.

9. Формування електронної бази даних щодо перспективного педагогічного досвіду та інноваційної діяльності педагогічних колективів і окремих працівників, створення сучасних науково-методичних матеріалів, фондів довідкової методичної, психолого-педагогічної, наукової, науково-популярної та іншої літератури.

10. Проведення масових заходів, спрямованих на поширення інформації щодо дослідно-експериментальної, науково-пошукової роботи, інноваційної діяльності навчальних закладів і окремих педагогічних працівників.

Очікувані результати

  1. Підвищення рівня майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу, пошук ефективних шляхів організації освітньої діяльності.
  2. Поліпшення якості дошкільної, загальної середньої, позашкільної та інклюзивної освіти в цілому.
  3. Створення інформаційного простору в громаді, який забезпечить активну інтеграцію інноваційних технологій в освітній процес.
  4. Оновлення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності, інтелектуального потенціалу вчителів, поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.

Вхід для адміністратора